Відкрийте рахунок
і отримаєте комплекс рішень
для швидкого і зручного
управління бізнесом

 

 

ФОП

Рахунок підприємцю за 3 хвилини!

 

 

 

 

Обслуговування в Банку починається з відкриття поточного рахунка юридичної або фізичної особи підприємця.

Транзакції усередині ПриватБанку без комісії, а це 70% підприємців і 56% юридичних осіб України!

 

 

Юр особа

Найшвидший спосіб відкрити рахунок для юридичної особи

 

 

 

 

 

Обслуговування в Банку починається з відкриття поточного рахунка юридичної або фізичної особи підприємця.

Транзакції усередині ПриватБанку без комісії, а це 70% підприємців і 56% юридичних осіб України!

 

 

 

  • Проведення платежів між рахунками клієнтів банку - миттєво, цілодобово!
  • Комісія за переказ коштів між рахунками клієнтів - 0% в будь-який час!
  • Інноваційна система дистанційного банківського обслуговування рахунку підприємства.
  • Будь-які банківські операції за рахунками доступні в Приват24 цілодобово.
  • Безкоштовні консультації по телефону і online - цілодобово.
  • Безкоштовна карта для прямого доступу до рахунку компанії.
 

 

 

Станьте клієнтом Банку, відкривши рахунок, і отримаєте:

 

Відкрити рахунок у банку

Розрахунковий рахунок

Номер рахунку, який можна вказувати в договорах, контрактах і платежах і навіть відправляти на нього гроші. Цілодобове обслуговування. Проведення розрахунків між клієнтами банку безкоштовне і миттєве.

 
Відкрити рахунок у банку

Керування готівкою

Здавати виручку можна в будь-якому відділенні банку або через термінал самообслуговування, не залежно від того де відкрито рахунок. Для великих сум - послуга миттєвої інкасації.

 
Відкрити рахунок у банку

Допомога новим підприємцям

Ви тільки зареєстрували приватного підприємця або компанію, але у Вас ще немає відкритого рахунку в банку?

БЕЗКОШТОВНО на перші 6 місяців:

  • відкриття рахунку (на сайті банку і в відділенні);
  • щомісячне обслуговування;
  • зарахування за Зарплатними проектами в «Приват24 для бізнесу».
 
Відкрити рахунок у банку

Економія

ПриватБанк обслуговує понад 700 000 корпоративних клієнтів (близько 70% підприємців і понад 56% юридичних осіб в Україні). Це означає, що Ви економите на комісіях (платежі між рахунками банку - безкоштовно), а Ваші платежі проводяться миттєво 24 години на добу 7 днів на тиждень!

Економте на комісіях! Платежі між рахунками в ПриватБанку проводяться миттєво, безкоштовно і в будь-який час доби.

 
Відкрити рахунок у банку

Міжнародний номер банківського рахунку (IBAN)

IBAN (International Bank Account Number - міжнародний номер банківського рахунку) - це стандартна система банківського рахунку в державах Євросоюзу. Його призначення - спрощення операцій між банками різних країн.

 
Відкрити рахунок у банку

Мобільний додаток Приват24 для бізнесу

Використовуйте мобільні додатки ПриватБанку - отримуйте виписки і сплачуйте рахунки в один клік, отримуйте дані про курси валют в ПриватБанку в режимі online, відкривайте депозити і отримуйте консультації цілодобово.

 
Відкрити рахунок у банку

Цілодобове обслуговування

Підприємці та підприємства, що відкрили рахунок в Приватбанку, зможуть цілодобово працювати з банком і приймати внутрішньобанківські платежі без обмежень за часом.

 
Відкрити рахунок у банку

Торгова виручка

Ви зможете протягом 10 хвилин отримувати на рахунки компанії торгову виручку з філій або магазинів і моментально відправляти її постачальникам по всій країні. І все це не дивлячись на нічний час. Здавати торгову виручку в ПриватБанку можна в будь-який час, а гроші зараховуються на рахунок компанії за лічені хвилини!

 
Відкрити рахунок у банку

Приват24 для Бізнесу

Дистанційне банківське обслуговування клієнтів, будь то юридичні або фізичні особи зможе прискорити вирішення будь-яких питань. Проведення операцій по рахунках в нічний час, святкові, і вихідні дні. Всі операції які забезпечує система дистанційного банківського обслуговування, які не залежать від зовнішніх регламентів, обробляються банком цілодобово і без вихідних. Швидкість проведення платежів - 1 секунда.

 
Відкрити рахунок у банку

Доступність

Третина компаній країни мають відкриті рахунки в ПриватБанку і Ваші клієнти, постачальники або партнери напевно виявляться в їх числі. ПриватБанк є одним з найбільш інноваційних банків світу. Серед корпоративних клієнтів в 2019 році цей показник для ПриватБанку становить:

  • юридичні особи: 63,7% співпрацюють, а 42,2% вважають своїм основним банком;
  • суб'єкти підприємницької діяльності - фізичні особи (СПД ФО): 73,8% співпрацюють, 65,9% вважають своїм основним банком.
 
Відкрити рахунок у банку

24 / 7

Платежі між клієнтами ПриватБанку; заявки на відкриття рахунку в банку; розміщення, поповнення та розірвання депозиту; прийом заявок на оформлення кредиту під заставу депозиту; робота з кредитним лімітом; платежі на паливні карти; платежі на корпоративні картки; зміна ліміту для розрахунків в Інтернеті; зміна ліміту видаткових операцій за картками. Клієнти інших банків отримують на рахунок відправлені Вами гроші тільки в робочий час.

 
Відкрити рахунок у банку

Платежі по телефону

Ви можете здійснювати платежі за безкоштовним телефоном 3700 в будь-який зручний Вам час. І Вам не потрібно заходити в банк! Економте час - відправляйте платежі по телефону. За допомогою послуги «Платежі по телефону» Ви можете відправляти термінові платежі без відвідування банку, використовуючи тільки свій мобільний телефон!

 
Відкрити рахунок у банку

Гарантований платіж

Ви можете гарантувати оплату в призначений термін, заручившись підтримкою банку. Це дозволить не упустити вигідну угоду, оформивши відстрочку платежу.

 
Відкрити рахунок у банку

Дистанційне обслуговування рахунку

Всі платіжні операції, сервіси, замовлення послуг доступні в Вашому комп'ютері або смартфоні за допомогою інтернет-банкінгу Приват24. Не потрібно витрачати час на візит до банку. Цілодобовий доступ до рахунків без свят і вихідних! Проводьте платежі, валютні операції, виплачуйте зарплати співробітникам, користуйтеся безкоштовними сервісами електронної звітності та документообігу, оформлюйте гарантії і страховки, купуйте квитки в будь-який час доби.

 
Відкрити рахунок у банку

Платежі

Платежі в інші банки, міжбанківські платежі, проводяться день в день, а між клієнтами ПриватБанку - миттєво, цілодобово 7 днів на тиждень! Платежі між клієнтами ПриватБанку безкоштовні. Ви один раз даєте розпорядження банку, і кожен місяць в певний Вами термін з рахунку Вашого підприємства буде списуватися необхідна сума для оплати послуг, здійснення повторюваних однотипних платежів.

 
Відкрити рахунок у банку

Кредитний ліміт

Ви отримуєте на поточний рахунок додаткові кошти, якими можете користуватися для забезпечення безперебійного фінансування поточної діяльності.

 
Відкрити рахунок у банку

Інкасація

ПриватБанк допоможе Вам вирішити проблему перевезення і зберігання готівки. Гроші відправляються на рахунок Вашої компанії відразу після їх введення в термінал самообслуговування, передачі касирам або інкасаторам банку, і Ви можете більше не турбується про їх логістику та безпеку - всю відповідальність за готівку бере на себе банк. Під час інкасації гроші надходять на рахунок Вашої компанії вже через кілька хвилин.

 
Відкрити рахунок у банку

Ключ до рахунку

Прямий доступ до рахунку підприємства! Не потрібно кожного разу переводити гроші з рахунку на інші карти. Карта "Ключ до рахунку" випускається тільки особам з правом першого фінансового підпису - власникам рахунку. Юридичні особи - тільки керівнику з правом першого підпису, іншими посадами на підприємстві карта не випускається і не передається. Приватний підприємець - самому Приватному Підприємцю і / або особі з нотаріальним дорученням на розпорядження рахунком. Ця карта - прямий доступ керівника підприємства до грошей на рахунку. З нею Вам не потрібно кожен раз окремо переводити гроші на інші карти, щоб зняти їх з рахунку! Випуск та перевипуск карти - безкоштовно.

 
Відкрити рахунок у банку

Відкрита виписка

Послуга дозволяє скористатися загальним доступом до інформації про рух коштів по рахунку. Підключивши послугу «Відкрита виписка», ви зробите ведення бізнесу прозорим для ваших клієнтів, заощадите свій час на обробці запитів і роздруківці звітів про рух коштів. Послуга актуальна для таких організацій, як школа, ОСББ, благодійна організація і т.д.

 
Відкрити рахунок у банку

Оплата частинами

Відкрийте рахунок і починайте продавати по сервісу «Оплата частинами» - кредити своїм клієнтам на вигідних умовах. Швидкі кредити дозволять Вам кредитувати клієнтів до 24 місяців і економити на комісії. При цьому процедура займає 30 секунд без документів і довідок про доходи.

 
Відкрити рахунок у банку

Еквайринг

Станьте клієнтом банку і підійміть середній чек, встановивши термінал в Ваш магазин. 

 
Відкрити рахунок у банку

Навчання

Підприємці, які відкрили рахунок в банку мають можливість безкоштовно навчатися.

 


 

 

Що таке рахунок юридичної або фізичної особи підприємця (ФОП)?

  - Що таке рахунок юридичної або фізичної особи підприємця (ФОП)?

Це рахунок, що відкривається Банком клієнту на договірній основі для зберігання грошей і здійснення розрахунково-касових операцій за допомогою платіжних інструментів відповідно до умов договору та вимог законодавства України для проведення операцій, пов’язаних із здійсненням підприємницької діяльності на підставі заяви про відкриття поточного рахунку, що підписана фізичною особою - підприємцем або її представником.

 

 

 

Чи потрібен рахунок у банку для ФОП?

  - Чи потрібен рахунок у банку для ФОП?

Якщо фізична особа - підприємець (ФОП) або фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, не планує працювати з іншими підприємствами (зазвичай розрахунки між підприємствами здійснюються в безготівковій формі) і отримувати оплату за товари та послуги від покупців через банк, то такий підприємець може здійснювати підприємницьку діяльність, не відкриваючи рахунки в банку. При цьому сплата податків і зборів здійснюється в готівковій або безготівковій формі. Відповідно до вимог законодавства суб'єктам підприємницької діяльності - фізичним особам не обов'язково мати банківський рахунок, тобто ФОП може бути без розрахункового рахунку. Юридична особа для ведення господарської діяльності може здійснювати розрахунки як в безготівковій формі, так і готівкою.

 

 

 

Як відкрити рахунок юридичної або фізичної особи підприємця (ФОП)?

  - Як відкрити рахунок юридичної або фізичної особи підприємця (ФОП)?

ФОП або юридична особа підприємець, що бажає відкрити рахунок та прийняти умови договору, має подати анкету-заяву. Місцем подання анкети вважається відділення банку, найзручніше для клієнта, або згода в мережі Інтернет. Крім того, треба подати всі документи і відомості, необхідні для з’ясування особи, суті діяльності та фінансового стану. З моменту підписання заяви клієнта або договору останній вважається укладеним.

Відкриття рахунку здійснюється у певному порядку:

– особа повинна пред’явити уповноваженому працівнику банку паспорт або інший документ, що посвідчує особу;

– особа, яка займається підприємницькою діяльністю, повинна у заяві зазначити свій статус;

– фізична особа, яка займається незалежною професійною діяльністю, повинна подати копію документа, що підтверджує взяття на облік особи відповідним контролюючим органом;

– ці документи є підставою для ідентифікації та верифікації фізичної особи, яка відкриває рахунок;

– особа повинна заповнити заяву про відкриття поточного рахунку та картку із зразками підписів. Зразки підписів засвідчуються підписом уповноваженого працівника банку.

Для укладення договору з юридичними особами потрібні ті ж документи, що й для договору банківського рахунку, лише додаються картки із зразками підписів і відбитка печатки. Якщо це здійснюється через Інтернет, то особам слід обмінятися електронними підписами.

Відкриття нового рахунку клієнту, який уже має в цьому банку рахунок, був ідентифікований та верифікований Банком і сформована справа з юридичного оформлення рахунку, може здійснюватися Банком на підставі поданих клієнтом за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем документів в електронній формі.

 

 

 

Чи можна відкрити рахунок ФОП дистанційно (online)?

  - Чи можна ФОП відкрити рахунок в банку онлайн?

На сайті Приватбанку, відкрити рахунок ФОПу  можна онлайн за 3 хвилини. Вам потрібно зробити для цього 6 кроків:

  1. Внести реєстраційні дані;
  2. Визначити регіон обслуговування;
  3. Надати анкетні дані;
  4. Замовити корпоративну картку;
  5. Дистанційно підписати документи;
  6. Отримати реквізити вашого рахунку.

Якщо Ви не були клієнтом банку раніше, Вам у перший раз потрібно буде підписати документи у фізичному відділенні. Якщо Ви вже були клієнтом Привату, відкриття рахунку ФОПу відбуватиметься повністю онлайн. Саме такий досвід має сьогодні 70% підприємців і 56% юридичних осіб в Україні.

 

 

 

На який рахунок нараховуються допомога по частковому безробіттю підприємцям?

  - На який рахунок нараховуються допомога по частковому безробіттю підприємцям?

Центр зайнятості перераховує допомогу юридичній або фізичній особі-підприємцю (ФОП) на відкритий в банку розрахунковий (поточний) підприємницький рахунок.

Розрахунковий рахунок має бути відкритий підприємцю для здійснення підприємницької діяльності!  На карткові рахунки, відкриті для інших виплат, кошти не перераховуватимуться.

Постановою №600 КМУ внесено чіткість щодо того, на який рахунок буде  перераховуватися допомога ФОП та роботодавцям - допомога має перераховуватися на поточний бізнес рахунок цих осіб. Тобто вже чітко визначено, що соцрахунок відкривати у банку для виплат з Фонду буде не потрібно. А навіть, якщо він є, зазначати треба буде бізнес рахунок 2600. 

 

 

 

Коли потрібно відкривати бізнес рахунок щойно створеному ФОП?

  - Коли потрібно відкривати бізнес рахунок щойно створеному ФОП?

Починати свою діяльність як підприємця, в тому числі відкривати банківські рахунки, можливо тільки тоді, коли Вас вже зареєстровано як ФОП в ЄДР (Єдиний Державний Реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців (ФОП)). Це підтверджується отриманням виписки – коли державний реєстратор внесе про Вас запис в ЄДР як підприємця.

Вам прийде електронний лист з кодом доступу для друку виписки. Виписку з ЄДР можна роздрукувати тільки після того, як податкова та органи державної статистики візьмуть Вас на облік, про що буде запис в виписці. Це і буде підставою відкрити бізнес рахунок в банку.

 

 

 

Чи можуть ФОП витрачати кошти з бізнес рахунку на власні потреби?

  - Чи можуть ФОП витрачати кошти з бізнес рахунку на власні потреби?

Підприємець має право вільно користуватися коштами з розрахункового рахунку, який відкрито для здійснення підприємницької діяльності, за умови сплати всіх податків, зборів та інших платежів, передбачених чинним законодавством.
За поточними рахунками ФОП здійснюються всі види розрахунково-касових операцій, крім операцій пов’язаних із власними потребами. Після сплати податків ФОП мають право перерахувати кошти з таких рахунків на власні поточні рахунки, відкриті для власних потреб. Кошти з рахунку ФОП на рахунок для власних потреб перераховуються   після   підтвердження про  сплату податків та зборів або відсутність заборгованості за ними.
Суб'єкти господарювання, які мають поточні рахунки в банках і зберігають на цих рахунках кошти, можуть здійснювати розрахунки за своїми грошовими зобов'язаннями, що виникають у господарських відносинах, у безготівковій формі, а також у готівковій формі відповідно до вимог та обмежень визначених Положенням про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженим постановою Правління НБУ від 29.12.2017 №148.

Обмежень щодо виплати чистого доходу ФОП, зокрема через банкомат за допомогою корпоративної картки немає.

 

 

 

В якому банку відкрити рахунок?

 - В якому банку відкрити рахунок?

Питання більше не актуальне. Кожна 3 компанія обслуговується в ПриватБанку. ПриватБанк має низку переваг, які дозволять Вашій компанії економити час і гроші. Оцініть їх - відкрийте рахунок прямо зараз!

75% підприємців вибираючи банк для відкриття рахунку, в першу чергу звертають увагу на його репутацію.

 

 

 

 

Валютний рахунок

Відкрити валютний рахунок

 

Працюйте зі своїми зарубіжними партнерами через валютні рахунки в ПриватБанку.

Безкоштовне відкриття валютного рахунку і зручний час проведення платежів за зовнішньоекономічними операціями.

 

 

Детальніше

 

Відкривши валютний рахунок для бізнесу у ПриватБанку, Ви отримуєте комплекс послуг і ряд переваг

 

 

 

Відкрити валютний рахунок

Оперативність

  • Кошти від купівлі-продажу валюти зараховуються на Ваш рахунок протягом 1:00.
  • Ви можете проводити розрахунки з контрагентами відразу після конвертації валюти.
  • Наявність широкої кореспондентської мережі і застосування каналів системи міжнародних фінансових телекомунікацій SWIFT забезпечують високу швидкість розрахунків.
  • Подати заявку на відкриття рахунку можна на сайті банку.
  • Отримати реквізити для ЗЕД-договору можна вже через 3 години з моменту подачі заявки на відкриття рахунку.
  • Проводити розрахунки з контрагентами ви можете відразу після конвертації валюти.
  • Створити і відправити в банк платіжні документи, заявки на проведення валютно-обмінних операцій, що відніме у вас не більше 10 хвилин.
 
Відкрити валютний рахунок

Зручність

  • Можливість управляти своїми рахунками в «Приват24 для бізнесу» - створення і відправка в банк платіжних документів, заявок на проведення валютно-обмінних операцій триває не більше 10 хв.
  • 90% клієнтів здійснюють операції купівлі-продажу валюти в «Приват24 для бізнесу».
  • Цілодобові консультації по ЗЕД-контрактам по телефону +38 (092) 735 32 16.
  • Всі операції по зовнішньоекономічній діяльності - в одному пункті меню «Приват24 для бізнесу».
  • Торгова сесія – до 13:00.
  • Можливість самостійного вибору курсоутворення.
  • Операційний час обслуговування клієнтських платежів – до 17:00.
 
Відкрити валютний рахунок

Вибір курсу обміну валют

Ви можете вибрати курс, за яким буде здійснено обмін валюти:

 - без комісії за фіксованим курсом банку;

 - по курсу на основі міжбанківського ринку (від екв. $ 20000, з ризиками не вгадати курс);

 - по курсу НБУ зі сплатою комісії, яка дорівнює різниці між фіксованим курсом і офіційним курсом НБУ.

 
Відкрити валютний рахунок

Вигідні тарифи

Відсутність додаткових комісій - Ви оплачуєте валютно-обмінні операції за встановленим в банку курсом.

 
Відкрити валютний рахунок

Валютні операції

  • 46 159 активних клієнтів користуються валютними рахунками з початку 2020 року
  • 20,85 млрд. грн. оборотів операцій по валютних рахунках з початку 2020 року
  • 5 732 клієнтів, які відкрили валютні рахунки з початку 2020 року
  • 45 360 користувачів валютних рахунків, які звернулися за ЗЕД-консультацією з початку 2020 року
 
Відкрити валютний рахунок

Безкоштовно

 - Відкрити рахунок.

 - Методична допомога при складанні ЗЕД-контрактів.

 - Попередня перевірка зовнішньоекономічних договорів.

 - Консультації по ЗЕД.

 

 

Валютні виплати

Валютні виплати ідеальні для переказу валютних коштів з-за кордону на рахунки багатьох одержувачів - одним платежем, що істотно заощаджує витрати компанії на комісії. Послуга дозволяє компаніям, які співпрацюють з українськими фізичними особами та підприємцями, відправляти в Україну один платіж для подальшого розподілу за відомістю:

  • Гроші зараховуються на картки / рахунку одержувачів в режимі онлайн
  • Банк надає Вам звіт про зарахування за кожним платежем
  • Банк інформує одержувачів про зарахування через SMS або e-mail
  • Повний архів оплачених раніше відомостей
  • Ви можете відправляти відомості з офісу компанії, перебуваючи в будь-якій країні
  • Ви значно скорочуєте витрати на виплати. Раніше Вам доводилося платити в середньому 40 USD за кожен окремий платіж, тепер Ви платите комісію тільки за один платіж!
  • У разі помилок у відомості банк самостійно зв'язується з компанією і уточнює деталі платежу

 

 

Оформлення валютного рахунку:

Які документи повинен надати в банк новий клієнт?

 

Список документів для приватних підприємців:

Якщо підприємець зареєстрований після 16.12.2012 р, то для відкриття рахунку він надає в банк тільки виписку з Єдиного державного реєстру (завірена копія).

Якщо підприємець зареєстрований в 16.12.2012 р, то для відкриття рахунку він надає в банк додатково:

  • документ, що підтверджує взяття підприємства на податковий облік (форма 4-ОПП) (завірена копія);
  • документ про реєстрацію в органах Пенсійного фонду України (завірена копія).

Якщо у виписці клієнта з Єдиного державного реєстру зазначені реєстраційні дані податкової служби та Пенсійного фонду України, надавати такі документи не обов'язково.

 

Список документів для юридичних осіб:

Якщо юридична особа зареєстрована після 16.12.2012 р, то для відкриття рахунку вона надає в банк:

  • картку зі зразками підписів і відбитком печатки (Оригінал, завірений нотаріально);
  • виписку з Єдиного державного реєстру (завірена копія);
  • статут (положення), установчого договору при наявності (Оригінал, завірений нотаріально / співробітником банку);
  • лист про учасників і контролерів підприємства (Оригінал, підписаний клієнтом).

Якщо юридична особа зареєстрована в 16.12.2012 р, то для відкриття рахунку вона надає в банк додатково:

  • документ, що підтверджує взяття підприємства на податковий облік (форма 4-ОПП) (завірена копія);
  • документ про реєстрацію в органах Пенсійного фонду України (завірена копія);
  • довідку про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (завірена копія).

Якщо у виписці клієнта з Єдиного державного реєстру зазначені реєстраційні дані податкової служби та Пенсійного фонду України, надавати такі документи не обов'язково.

 

 

У зв'язку з реформуванням національної економіки України під впливом глобальних інтересів виникає необхідність постійного поглиблення вивчення питань обліку пов'язаних з безготівковими розрахунками між підприємствами за продукцію і послуги, в тому числі в іноземній валюті. За останні роки все більшу кількість вітчизняних підприємств виходить на зарубіжний ринок. Через це виникає необхідність здійснювати різні операції в іноземній валюті - господарські операції, вартість яких визначена в іноземній валюті або вимагають розрахунків в іноземній валюті.

До таких операцій можна віднести:

- отримання або надання позик в іноземній валюті;

- придбання запасів, основних засобів, інших активів, робіт, послуг у закордонних постачальників;

- продаж готової продукції, товарів, робіт, послуг іноземним покупцям;

- виплата відрядних витрат за кордон і т.д.

Оборот валюти заснований, як правило, на валютних розрахунках і регулюється численними нормативно-правовими актами різної юридичної сили, серед яких змістовними є акти Національного банку України. Регулювання є певним механізмом і процедурою зі своїми властивими спеціальними факторами і умовами.

Визначення ознак та сутності розрахунків, здійснюваних за допомогою рахунків, як правової категорії вельми актуальним з огляду на поширене їх використання для взаємовідносин суб'єктів господарювання з метою належного виконання зобов'язань, що виникають в процесі здійснення та практичної реалізації відносин.

Специфіка українського бізнесу така, що внутрішня валюта - гривня - обмежена, тобто, заборонена для розрахунків в світі, що означає, що нею не можна розраховуватися за товари або послуги, надані іноземними партнерами. Операції по таких угодах здійснюються за допомогою іноземних грошей, найчастіше доларів США, при цьому звичайний розрахунковий рахунок використовувати для цього не можна - не дозволяють приписи чинного законодавства, тому суб'єкт господарювання відкриває валютний рахунок.

Валютні рахунки є формою вираження звертання і використання безготівкових коштів, які, представляють собою оборотні. Валютний рахунок визначають як активний і пасивний балансові рахунки (клірингові, позичкові, НОСТРО, ЛОРО і т.п.) суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, на яких обліковуються надходження і платежі в іноземній валюті, а також залишки коштів. Облік по валютному рахунку здійснюється у відповідній іноземній валюті за поточним курсом національного банку.

Згідно ч. 2 ст. 341 Господарського кодексу України, для здійснення розрахунків суб'єкти господарювання зберігають кошти на рахунках в банках. Законом України «Про внесення до деяких законів України змін щодо відкриття банківських рахунків» від 16.12.1997 дані про банківські рахунки зараховані в обов'язкові реквізити господарських операцій.

Правовою основою відкриття та функціонування банківських рахунків є зазначені нормативно-правові акти різної юридичної сили, а саме:

 - § 1 гл. 35 ЦК України, гл. 72 Цивільного кодексу України,

 - закони України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» від 05.04.2001 р.,

 - «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» от 28.11.2002 г.

 - Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затверджений постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003 р № 492, який регулює правовідносини, що виникають під час відкриття банками поточних і вкладних (депозитних) рахунків у національній та іноземних валютах.

Категорія банківського рахунку має неоднорідне зміст. У вузькому сенсі так називають поточні рахунки. Поточні рахунки (раніше іменувалися розрахунковими) використовуються для здійснення безготівкових платежів, зокрема для банківських переказів, обслуговування електронних карток, формування статутного фонду підприємства тощо. У широкому сенсі банківські рахунки включають також вкладні рахунки, які реалізують позикові відносини за договором банківського вкладу.

Умови функціонування банківського рахунку закріплюються в договорі банківського рахунку, який має право укладати не тільки самостійні суб'єкти господарювання, а й відокремлені підрозділи юридичних осіб (ч. 4 ст. 342 ЦК України).

Визначення договору банківського рахунку міститься в ЦК України та визначається як договір, за яким банк зобов'язується приймати і зараховувати на рахунок, відкритий клієнтові (володільцеві рахунка), грошові кошти, виконувати розпорядження клієнта про перерахування і видачу відповідних сум з рахунка та проведення інших операцій за рахунком (ст. 1066 ЦК України).

Згідно ст. 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність», рахунки, на яких обліковуються власні кошти, вимоги, зобов'язання банку за його клієнтам і контрагентам і які дають можливість здійснювати переказ коштів за допомогою банківських платіжних інструментів. Відповідно до ст. 51 зазначеного Закону банківські рахунки для фізичних та юридичних осіб відкриваються в іноземній валюті. Метою договору банківського рахунку є належне виконання банком доручення клієнта щодо здійснення розрахунків з контрагентами.

Договір банківського рахунку входить в групу договорів про надання послуг і є публічним договором (ст. 633 ЦК України). Його правовою природою становить змішана договірна конструкція, що складається з елементів договорів доручення (ст. 1000 ЦК України, банківського вкладу (ст. 1058 ЦК України), попереднього договору (ст. 635 ЦК України). Використання окремих елементів зазначених договорів обумовлено широким комплексом взаємних обов'язків сторін за договором банківського рахунку, при цьому банк зобов'язується відкрити клієнту рахунок, приймати і зараховувати на рахунок клієнта грошові кошти, що йому надходять, виконувати розпорядження клієнта про перерахування і видачу відповідних сум з рахунка та проведення інших операцій за рахунком (наприклад, проводити списання коштів за платіжними документами, сплачувати клієнту відсотки за залишок коштів на рахунку і т.д.). Важливим договірним обов'язком є ​​дотримання банківської таємниці.

Інструкція № 492 містить види договору банківського рахунку, а звідси і види валютних рахунків, а саме: банки відкривають своїм клієнтам за договором банківського рахунку поточні рахунки, за договором банківського вкладу - вкладні (депозитні) рахунки. Вкладний (депозитний) рахунок - це рахунок, що відкривається банком клієнту на договірній основі для зберігання грошей і здійснення розрахунково-касових операцій за допомогою платіжних інструментів відповідно до умов договору та вимог законодавства України.

Договір банківського рахунку має публічно-правовий характер, тобто адміністративну імперативну складову, яку обов'язково потрібно виконати в формі оповіщення відповідних державних органів по його відкриттю або закриттю. Так, діє Порядок, який визначає послідовність дій банків та інших фінансових установ при наданні повідомлень про відкриття або закриття рахунків платників податків - юридичних осіб, і самозайнятих фізичних осіб в контрольні органи, в яких враховуються платники податків, відкриття або закриття банками власних кореспондентських рахунків, а також форму і зміст повідомлень про відкриття / закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах.

Окремими нормативно-правовими актами встановлюються особливості відкриття рахунків в іноземній валюті, наприклад, Національний банк України затвердив Порядок використання гуманітарної допомоги у вигляді коштів в іноземній валюті з рахунків в іноземній валюті отримувачів гуманітарної допомоги, за яким іноземна валюта, яка надійшла як гуманітарна допомога на рахунок в іноземній валюті одержувача, використовується ним виключно на цілі, визначені іноземним донором. Постанова Національного банку України від 10.08.2005 р містить поняття «інвестиційний рахунок» як поточний рахунок в іноземній валюті 1 групи Класифікатора іноземних валют та банківських металів та / або в гривнях, відкритий нерезидентом-інвестором (юридичною або фізичною особою, для здійснення інвестиційної діяльності в Україні, а також для повернення іноземної інвестиції та прибутків, доходів, інших коштів, одержаних іноземним інвестором від інвестиційної діяльності в Україні.

Національний банк України затвердив Порядок, який встановлює порядок відкриття банками поточних рахунків у національній та іноземних валютах міжнародних фінансових організацій (МФО), які мають право відкривати поточні рахунки на території України відповідно до міжнародних договорів України. Банк відкриває поточні рахунки МФО з дотриманням вимог, встановлених п. 14.2 глави 14 Інструкції № 492. Інформація про те, що МФО відкриває рахунок для проведення операцій, пов'язаних з емісією облігацій на території України, обов'язково вказується в заяві про відкриття поточного рахунку в рядку "Додаткова інформація".

Для відкриття поточних рахунків по здійсненню розрахунків за угодами про розподіл продукції, згідно з Постановою Національного банку України «Про врегулювання питань відкриття та використання рахунків в уповноважених банках при обслуговуванні діяльності, пов'язаної з угодою про розподіл продукції», в заяві про відкриття поточного рахунку в рядку « Додаткова інформація » зазначається, що рахунок відкривається для цілей угоди про розподіл продукції, і додатково в банк представляються копії угоди про розподіл продукції та свідоцтва про державну реєстрацію угоди про розподіл продукції.

Також Національний банк України затвердив Правила здійснення за межі України та в Україну переказів фізичних осіб за поточними валютними неторговельними операціями та їх виплати в Україні, які регулюють перекази за поточними валютними неторговельними операціями, які здійснюються за дорученням та на користь фізичних осіб.

Можна класифікувати валютні рахунки за такими критеріями:

- в залежності від способу і використання рахунку в іноземній валюті поділяються на поточні (розрахункові), депозитні та кореспондентські;

- з підстав виникнення: ті, які відкриваються на підставі договорів, наприклад угоди про розподіл продукції, і ті, що відкриваються на внедоговірній основі;

- в залежності від цільового призначення - іноземні рахунки для комерційної діяльності (підприємництво), і некомерційної діяльності (діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів і т.д.);

- в залежності від суб'єктного складу - іноземні рахунки, що відкриваються резидентам (фізичним або юридичним особам), і нерезидентам, наприклад міжнародним фінансовим організаціям відповідно до законодавства України та міжнародних договорів;

- в залежності від мети поточні рахунки в іноземній валюті поділяються на ті, які відкриваються для формування статутного капіталу, і ті, що відкриваються для інших завдань і потреб.

 

Часті питання:

Яка комісія утримується в разі поповнення рахунків?

У разі поповнення рахунку ФОП - від 0 до 0.5% *

* У разі зарахування коштів на рахунок, з яким було укладено договір на прийом платежів, розмір комісії встановлюється відповідно до умов договору. Комісія стягується окремо за кожен платіж.

В якій валюті можна відкрити рахунок?

Ви можете відкрити рахунок в наступних валютах: USD, EUR, RUB, GBP, CHF, PLN, JPY, CZK, NОK, SEK, KZT, BYN.

Де отримати реквізити валютного рахунку юридичної особи?

Реквізити валютного рахунку можна сформувати через «Приват24 для бізнесу» в меню «ЗЕД» -> «Валютні операції», натиснувши кнопку «Реквізити».








 

Рахунок ЕСКРОУ

Відкрити рахунок ескроу

 

ПриватБанк надає послуги з відкриття та
обслуговування рахунків ескроу для безпечного проведення розрахунків між покупцем і продавцем.

 

 

 

Детальніше

Рахунок умовного зберігання (ескроу) - рахунок, що відкривається банком клієнту на договірній основі для зарахування на рахунок коштів і перерахування їх особі (особам), зазначеним (зазначеним) клієнтом (бенефіціару або бенефіціарам), або повернення таких коштів клієнту при настанні підстав, передбачених договором . Відповідно до статті 1076 Цивільного кодексу України, за договором рахунки умовного зберігання (ескроу), банк зобов'язується приймати і зараховувати на рахунок умовного зберігання ескроу, відкритий клієнтові (володільцеві рахунка), грошові кошти, отримані від власника рахунку та / або від третіх осіб, і перераховувати такі кошти особі (особам), зазначеним власником рахунку (бенефіціару або бенефіціарам), або повернути такі кошти власнику рахунку при настанні підстав, передбачених договором Ескру.

За рахунком ескроу виконуються:

- виключно операції по зарахуванню банком отриманих від власника рахунку та / або від третіх осіб грошових коштів, які при настанні визначених договором підстав, призначені для перерахування бенефіціару;

- операції з перерахування таких коштів бенефіціару або повернення їх власнику рахунку відповідно до умов договору ескроу;

- операції, пов'язані із зверненням стягнення на майнові права на грошові кошти, що знаходяться на рахунку ескроу, або на права вимоги власника рахунку або бенефіціара в банк на підставі договору ескроу.

Одним з важливих секторів економіки України є банківський сектор. Стабільність і інноваційні розробки в банківському секторі безпосередньо впливають на розвиток економічних процесів держави.

Банківський сектор України розвивається і застосовує досвід банків зарубіжних країн. Одним з впроваджень в банківський сектор стало застосування ескроу-рахунків. У грудні 2017 року Національний банк України прийняв підзаконні акти, які закріпили безпосередній механізм реалізації ескроу-рахунків. Важливо розуміти сутність цих рахунків, досвід їх використання в інших країнах, суб'єктів, які можуть виконувати роль ескроу-агента, функції, які вони виконують, і яку користь приносять ці рахунки. Також важливо аналізувати зміст договору умовного ескроу, права власника рахунку (депонента), ескроу-агента і бенефіціара.

Спочатку варто зрозуміти сутність терміна «ескроу». Термін «ескроу» походить від англійського слова «Escrow» (гроші, майно або документ, перебувають на збереженні у третьої особи до виконання певної умови).

Ескроу є контрактною угодою, згідно з яким третя сторона отримує і видає кошти або документи для основних учасників трансакції. Виплата залежить від умов, узгоджених сторонами, які здійснюють операції.

Постановою Національного банку України від 18.12.2017 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів НБУ», постановою № 133) було визначено сутність ескроу. Ескроу відкривається банком клієнтам для здійснення операцій, передбачених законодавством України та договором рахунку умовного зберігання. Використання даного рахунку для проведення валютних операцій здійснюється з дотриманням норм валютного законодавства України.

Переваги:

1) чітко визначаються операції, які можна здійснювати з використанням даних рахунків;

2) існує можливість визначити права і обов'язки сторін договору ескроу;

3) можливість мінімізувати ризики і збитки від несплати контрагентом;

4) можливість інвесторам нерезидентам відкривати / закривати ескроу-рахунки для перерахування коштів бенефіціарам;

5) використовувати іноземну валюту в операціях на ескроу-рахунках.

 

 

Як отримати виплату з рахунків ескроу?

ПриватБанк здійснює виплати з рахунків ескроу згідно з процедурою примусового викупу акцій.

Клієнт звертається до відділення ПриватБанку, де проходить процедуру ідентифікації та верифікації відповідно до вимог чинного законодавства України.

 

Фізична особа підписує заяву на виплату грошових коштів з рахунку ескроу і надає:

- паспорт та ІПН - обов'язково;

- документи, що підтверджують зміну в персональних даних, - при необхідності.

 

Юридична особа надає:

- заяву на виплату грошових коштів з рахунку ескроу;

- паспорт та ІПН особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи;

- документи, що підтверджують повноваження уповноваженої особи;

- виписку з ЄДРПОУ (для юридичних осіб, які не ідентифіковано в банку).

Виплата здійснюється згідно зі списком для виплат, наданим акціонерним товариством. Для отримання виплати персональні дані клієнта і інформація, зазначена в списку для виплат, повинні збігатися.

Якщо клієнт не звертався в депозитарну установа, в якому йому відкрито рахунок в цінних паперах, список для виплат може містити неактуальну інформацію.

Для визначення повного переліку документів, необхідних для отримання виплати з рахунку ескроу, клієнт повинен знати інформацію про свої персональні дані з рахунку в цінних паперах. Для уточнення такої інформації клієнт має право звернутися до контактної особи акціонерного товариства.

 

 

Часті питання:

 

Що таке «рахунок ескроу»?

Ескроу - це рахунок, за яким банк зобов'язується приймати і зараховувати на рахунок умовного зберігання, відкритий клієнтові (володільцеві рахунка), грошові кошти, отримані від власника рахунку, і перераховувати такі кошти особі (-ам), вказаною (-им) власником рахунку ( бенефіціару або бенефіціарам).

Як рахунок ескроу застосовується в Україні?

Рахунок ескроу використовується для обслуговування процедури примусового викупу акцій (squeeze-out).

Що таке «процедура примусового викупу акцій (squeeze-out)»?

Процедура, яка дає можливість власнику 95% акцій акціонерного товариства викупити акції у інших акціонерів.

 

 


 

 

Розрахунки між юридичними особами, а також розрахунки за участю фізичних осіб, пов'язані із здійсненням ними підприємницької діяльності, провадяться в безготівковій формі. Безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, внесених ними готівкою в касу банку, на рахунки одержувачів коштів. Зазначені розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях або в електронному вигляді.

Поточний рахунок в банку - це рахунок, який відкривається банками юридичним і фізичним особам підприємцям на якому враховуються власні кошти для зберігання, вимоги, зобов'язання банку за його клієнтам і контрагентам і здійснення розрахунково-касових операцій за допомогою платіжних інструментів відповідно до умов договору та вимог законодавства України. Власник рахунку самостійно розпоряджається коштами, які на ньому розміщені, і може зняти з цього рахунку суму, що не перевищує фактичний залишок. У разі необхідності в засобах, що перевищують суму залишку, використовують рахунок з овердрафтом або кредитний рахунок.

Рахунок відкривається банком підприємствам всіх видів і форм власності, їх відокремленим підрозділам, а також фізичним особам - суб'єктам підприємницької діяльності для зберігання грошових коштів і здійснення всіх видів операцій за цими рахунками відповідно до чинного законодавства. Основна мета використання розрахункового рахунку - надійний і швидкий доступ до засобів на першу вимогу через різноманітні канали передачі розпоряджень. При цьому клієнт може вносити або забирати будь-яку кількість коштів у будь-який час.

Суб'єкти господарювання мають право відкривати рахунки для забезпечення своєї господарської діяльності і власних потреб у будь-яких банках України відповідно до власного вибору. В одному банку може бути відкрито кілька розрахункових рахунків для одного клієнта, що розрізняються валютою рахунку і цільовим призначенням грошових коштів, акумульованих на них. Рахунок відкривається банком клієнту на підставі договору банківського рахунку на умовах, узгоджених сторонами, по якому банк зобов'язується приймати і зараховувати на рахунок, відкритий клієнтові (володільцеві рахунка), грошові кошти, що йому надходять, виконувати розпорядження клієнта про перерахування і видачу відповідних сум з рахунку та проведення інших операцій за рахунком (ч. 1 ст. 1066 ЦКУ). Відповідно до договором банк зобов'язаний:

1) здійснювати для клієнта операції, передбачені для рахунків даного виду;

2) зарахувати грошові кошти, що надійшли на рахунок клієнта, в день надходження до банку відповідного платіжного інструменту;

3) за розпорядженням клієнта видати або перерахувати з його рахунка грошові кошти в день надходження до банку відповідного платіжного інструменту.

Порядок відкриття банками рахунків клієнтів і використання коштів за ними визначаються Інструкцією про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 №492.

Банківський рахунок є одним з основних засобів для організації та здійснення фінансово-економічної діяльності всіх суб'єктів, спрямованим на отримання банківських послуг і здійснення операцій, дає можливість клієнту реалізувати і контролювати власні економічні та фінансові інтереси.

Перед тим як відкривати рахунки в банках, уважно ознайомтеся з рейтингами банків і умовами, на яких вони надають послуги, і виберіть такий варіант, який Вам найбільше підходить. Часто на вибір впливає близькість банківської установи до місця проживання або місця здійснення підприємницької діяльності.

Підприємства (підприємці), які мають поточні рахунки в банках, зберігають на цих рахунках свої кошти на договірних умовах і здійснюють розрахунки за своїми зобов'язаннями в безготівковій та готівковій формі в порядку, встановленому нормативно-правовими актами Національного Банку України. Функціонування підприємства передбачає безперервний рух грошових коштів по рахунках, тому їх слід розглядати як важливий ресурс і результат діяльності підприємства.

Необхідною умовою проведення безготівкових розрахунків є наявність у платника і одержувача рахунку в банку, який виступає посередником в безготівкових розрахунках і який надає послуги своїм клієнтам-підприємствам з відкриття та обслуговування поточного рахунку. Згідно ст. 341 ЦК України при безготівкових розрахунках усі платежі здійснюються через установи банків шляхом перерахування належних сум з рахунку платника на рахунок одержувача або шляхом заліку взаємних зобов'язань і грошових претензій.

Безготівкові розрахунки є перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, внесених ними готівкою в касу банку, на рахунки одержувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях або в електронному вигляді.

Банк, в якому відкрито рахунки підприємств, організацій, установ усіх форм власності, фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, і який здійснює для них на договірній основі будь-які з операцій, - є обслуговуючим.

Списання грошових коштів з рахунку здійснюється банком за розпорядженням клієнта. Без розпорядження клієнта списання грошових коштів допускається виключно за рішенням суду, а також у випадках, встановлених законом та договором між банком і клієнтом. Списання банком коштів здійснюється в порядку надходження розрахункових документів і встановлено черговість їх виконання при одночасному надходженні і нестачі коштів на рахунку.

Для забезпечення схоронності коштів більшість розрахунків рекомендується проводити в безготівковій формі. Незважаючи на демократизацію розрахунків з використанням готівки, основну частину платіжного обороту більшості підприємств становить безготівкова форма розрахунків. Звідси потреба в здійсненні постійного контролю за рухом грошових коштів на рахунках в банку. Поточний контроль банківських операцій здійснюють працівники операційного відділу банку, фінансової бухгалтерії, головний бухгалтер і директор підприємства.

Суть безготівкових розрахунків полягає в тому, що платежі здійснюються шляхом переказу коштів з рахунку платника в банку на рахунок одержувача. Від організації безготівкових розрахунків в господарській діяльності залежить ефективність функціонування кожного суб'єкта підприємницької діяльності та економіки в цілому.

Безготівковий платіжний оборот полягає в оплаті будь-яких господарських операцій без використання готівки. Платник і отримувач коштів з цією метою використовують поточні рахунки. Такі операції можуть бути проведені як в одному банку, так і між різними кредитними установами. Рахунок в банку - це серцевина взаємовідносин суб'єктів господарювання. Для здійснення будь-якої господарської операції підприємство повинно використовувати відповідні інструменти - це найшвидший тип розрахунків між юридичними і фізичними особами. Для більш ефективного використання поточних рахунків можна ввести на підприємстві автоматизацію розрахунків на поточному рахунку використовуючи систему «Клієнт-банк».

Організація безготівкових розрахунків повинна сприяти процесу виробництва, відповідати конкретним вимогам розвитку економіки. Головна з них - забезпечувати своєчасне отримання кожної господарською організацією коштів за поставлену продукцію та надані послуги, а отже, сприяти прискоренню обороту коштів в розрахунках.

Суб'єкти підприємницької діяльності (юридичні та фізичні особи) для зберігання грошових коштів і здійснення всіх видів безготівкових розрахунків відкривають рахунки в банках на власний вибір і за згодою банків.

Кожному підприємству потрібно вирішувати ряд складних питань, пов'язаних з конкурентною боротьбою за право існування на ринку як на національному рівні, так і на міжнародному рівні. Запорукою успішного функціонування підприємства в даних умовах є відкриття рахунку для ефективного управління грошовими коштами та їх потоками.

Саме безготівкові розрахунки є ланкою, що з'єднує кожен суб'єкт господарської діяльності з навколишнім ринковим середовищем, державними фінансами і дозволяє брати участь в процесі виробництва, розподілу і споживання.

 

Корисні посилання:

Порядок відкриття та закриття рахунків клієнтів банків

 

Часті питання:

 

Чи можу я провести оплату на рахунок, відкритий в ПриватБанку, в вихідний день?

Так. Платежі на рахунки в ПриватБанку проводяться цілодобово і без вихідних.

Чи можу я провести оплату на рахунок, відкритий в іншому банку, в неробочий час?

Ні. Міжбанківські платежі проводяться згідно з регламентом Системи електронних платежів Національного Банку України: з 8-30 до 19-00 в будні дні. Якщо Ви запросите своїх партнерів обслуговуватися в ПриватБанк, Ваші безготівкові розрахунки будуть проводитися моментально і в будь-який час.

Який розмір комісії за платежі в чужій банк в неопераційний час?

Додаткова комісія за платежі на рахунки в інших банках в післяопераційний час (після 16:30) становить 0,2% від суми платежу (не застосовується для бюджетних платежів). Платежі між рахунками в ПриватБанку проводяться без комісій, вихідних і перерв.

Якщо в післяопераційний час відправити в банк платіжне доручення з реквізитами одержувача, рахунок якого відкритий в іншому банку, яка комісія буде утримана з платежу?

Якщо платіж на рахунок в іншому банку був відправлений з 16:30 до 19:00, він буде проведений в день відправки і на додаток до стандартного тарифу (3 грн за платіж в інший банк) Ви сплатите комісію за проведення платежу в післяопераційний час, яка складе 0,2% (не застосовується для бюджетних платежів).

Якщо платіж на рахунок в іншому банку сформований і відправлений Вами після 19:00 (неопераційний час в НБУ), він буде проведений на наступний банківський день. Комісія за платіжне доручення складе 3 грн.

Чи можливе зняття готівки з поточного рахунку в вихідні та святкові дні?

Так, за допомогою Корпоративної картки і картки «Ключ до рахунку», крім грошових чеків корпоративних клієнтів.

Чи можна за рахунок виручки, внесеної на рахунок клієнта в святковий день, розмістити депозит і отримати дохід в святковий день?

Так, виручка, внесена на рахунок клієнта в вихідний / святковий день, буде доступна клієнту в цей же день.

В який період відбувається нарахування комісії за щомісячне обслуговування рахунку?

Комісія за щомісячне обслуговування рахунків корпоративних клієнтів списується не пізніше п'ятого робочого дня місяця, наступного за оплачуваним.

Як мені мінімізувати витрати на внесення готівки на рахунок?

Вносьте кошти на рахунок в Приватбанку. Якщо у Вас ще немає рахунку, ми відкриємо його для Вас в будь-який момент.

Що станеться після того, як я подам заявку «Відкрити рахунок»?

Протягом 4 робочих годин з Вами по телефону зв'яжеться менеджер банку. Вам нададуть додаткову консультацію та допоможуть вибрати зручне відділення для обслуговування. У цьому відділенні Вас вже будуть чекати для відкриття рахунку.

Протягом якого часу після підтвердження заявки мені треба буде звернутися у відділення банку?

Звернутися до відділення з документами Ви можете протягом 30 днів після того, як підтвердите заявку по телефону.

Як списується абонплата за обслуговування рахунку?

Комісія за щомісячне обслуговування рахунків корпоративних клієнтів списується не пізніше п'ятого робочого дня місяця, наступного за оплачуваним.

Мені необхідно провести оплату партнеру на рахунок в Приватбанку в вихідний день, це можливо?

Так, регламент здійснення платежів між партнерами, які мають рахунки в ПриватБанку: цілодобово 7 днів на тиждень.

Що включено у вартість абонентської плати за поточним рахунком?

У вартість абонентської плати включено:

- зарахування вхідних платежів;

- проведення вихідних платежів усередині банку;

- користування «Приват24 для бізнесу», включно з наданням доступу довіреним особам;

- випуск і обслуговування картки «Ключ до рахунку», зарплатних та корпоративних карт;

- цілодобова підтримка по тел. 3700 і в чаті «Допомога Онлайн».

Скільки коштує відкриття рахунку і яка комісія за обслуговування рахунку?

Якщо Ви подаєте заявку на відкриття рахунку через сайт для юросіб або ПП, то рахунок відкривається безкоштовно. Якщо відкриваєте рахунок в відділенні, то стягується разова комісія 100 грн.

Щомісячна плата за обслуговування рахунку становить 100 грн і стягується тільки при наявності клієнтських операцій за рахунком в поточному місяці. Для представників IT-сфери (в т. Ч. Фрілансерів) передбачена знижена абонплата - 50 грн. А рахунки благодійних організацій обслуговуються безкоштовно.

Який порядок закриття рахунку в Банку?

Поточні рахунки клієнтів Банк закриває:

- на підставі заяви Клієнта;

- на підставі рішення відповідного органу, на який відповідно до Закону покладено функції щодо припинення юридичної особи, припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця та визнання фізичної особи банкрутом (за заявою ліквідатора, голови або члена ліквідаційної комісії, управителя майна тощо );

- в разі смерті власника рахунку фізичної особи - підприємця - за зверненням третьої особи, зокрема спадкоємця;

- на інших підставах, передбачених законодавством України або договором банківського обслуговування між Банком та Клієнтом.

Банк закриває поточний рахунок юридичної особи на підставі документа, виданого державним реєстратором в порядку, встановленому законодавством України, який підтверджує державну реєстрацію припинення юридичної особи або на підставі інформації, отриманої з Єдиного державного реєстру у вигляді безкоштовного доступу через портал електронних сервісів про державну реєстрацію припинення юридичної особи .

Банк має право припинити відносини з Клієнтом у разі встановлення йому неприйнятно високого ризику за результатами оцінки / переоцінки ризику відповідно до законодавства в сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдженню зброї масового знищення.

У разі припинення юридичної особи (внаслідок злиття, приєднання, поділу, перетворення), зміни її найменування або зміни імені фізичної особи - підприємця (прізвища / імені / по батькові) поточний рахунок закривається. Для відкриття нового поточного рахунку подаються документи, передбачені чинним законодавством України, в тому числі нормативно-правовими актами Національного банку.

У разі припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення поточний рахунок може бути закритий юридичною особою-правонаступником за умови подання ним документів згідно з чинним законодавством України, в тому числі нормативно-правових актів Національного банку.

У разі припинення юридичної особи в результаті її ліквідації для проведення ліквідаційної процедури використовується один поточний рахунок юридичної особи, що ліквідується певної комісією з припинення (ліквідатором, ліквідаційною комісією тощо). Для цього в Банк подаються документи згідно з чинним законодавством України, в тому числі нормативно-правових актів Національного банку.

Закриття поточного рахунку за бажанням Клієнта здійснюється на підставі його заяви про закриття поточного рахунку, згідно з чинним законодавством України, в тому числі нормативно-правових актів Національного банку.

Заява про закриття поточного рахунку може подаватися до Банку в електронній формі засобами програмно-технічного комплексу «Приват24 для бізнесу". У цьому випадку заява про закриття поточного рахунку має містити електронний цифровий підпис.

Банк при наявності коштів на поточному рахунку, який закривається на підставі заяви Клієнта, здійснює завершальні операції за рахунком у відповідності з чинним законодавством України, в тому числі нормативно-правових актів Національного банку.

У разі якщо Банк відкриває Клієнту рахунок для розрахунків за договорами, укладених між Банком та Клієнтом, Сторони погоджуються про встановлення на цьому рахунку незнижуваного залишку в розмірі грошових коштів, зарахованих на рахунок на підставі першого розрахункового документа. Незнижуваний залишок грошових коштів на рахунку встановлюється до дати укладення між Сторонами договору, згідно з яким здійснюються розрахунки.

Чи потрібно доводити до відома контролюючі органи щодо відкриття рахунку?

Банк зобов'язаний у встановленому законодавством України порядку відправити повідомлення до відповідного органу про відкриття або закриття поточного / вкладного (депозитного) рахунку Клієнта.

Уповноважений працівник банку має право засвідчувати своїм підписом копії документів, які подаються для відкриття рахунків, якщо Клієнт пред'явив оригінали цих документів.

Банк зобов'язаний повідомити державного, приватного виконавця про відкриття нового рахунку Клієнта, якщо кошти, що зберігаються на іншому рахунку цього клієнта, відкритому в Банку, державним, приватним виконавцем накладено публічне обтяження.

З метою забезпечення повідомлення державного, приватного виконавця:

- Банк передає Клієнту письмове повідомлення про відкриття нового рахунку Клієнту і вимагає від Клієнта письмове підтвердження про його отримання.

Який порядок відкриття рахунку?

Якщо суб'єкт господарювання не має в Банку рахунків, то відкриття йому поточного рахунку здійснюється в такому порядку.

Особа, від імені суб'єкта господарювання відкриває поточний рахунок, зобов'язана:

- пред'явити паспорт або інший документ, що засвідчує особу. Представники суб'єктів господарювання мають також надати документи, що підтверджують їх повноваження. Фізичні особи-резиденти додатково пред'являють документ, виданий відповідним контролюючим органом, що засвідчує їх реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків;

- подати документи (копії документів, засвідчені в установленому порядку), визначені чинним законодавством України, в тому числі нормативно-правовими актами Національного банку.

На підставі зазначених документів згідно з чинним законодавством України, в тому числі нормативно-правовими актами Національного банку, уповноважений працівник Банку здійснює ідентифікацію Клієнта і ідентифікацію та верифікацію особи, уповноваженої відкривати поточний рахунок.

Чи можу я використовувати поточний рахунок підприємства використовувати в своїх цілях?

Забороняється використовувати поточні рахунки фізичних осіб, які відкриваються для власних потреб, для проведення операцій, пов'язаних із здійсненням підприємницької та незалежної професійної діяльності. За поточними рахунками в національній валюті фізичних осіб - резидентів здійснюються всі види розрахунково-касових операцій відповідно до умов договору та вимог законодавства України, які не пов'язані із здійсненням підприємницької та незалежної професійної діяльності.

З якою метою відкривається поточний рахунок?

Банк відкриває поточний рахунок для забезпечення таких видів діяльності, як виробнича кооперація, спільне виробництво та інші види спільної діяльності, що здійснюються на підставі договорів (контрактів).

Які санкції передбачені за порушення розрахунків ФОП?

Контроль за сплатою податків і зборів та застосування передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового законодавства покладено на контролюючі органи, відповідно до статті 191 Податкового кодексу України.

Чи встановлені обмеження щодо зняття готівки ФОП з поточного рахунку?

Корпоративна картка є інструментом доступу до поточного рахунку ФОП, за допомогою якої здійснюються розрахунково-касові операції по рахунку, з урахуванням обмежень, встановлених Положенням про порядок емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 05.11.2014 №705 та Положенням про ведення касових операцій у національній валюті Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 №148. Обмежень щодо виплати чистого доходу ФОП, зокрема через банкомат за допомогою корпоративної картки немає.

Як ФОПи можуть використати кошти зі свого бізнес-рахунку?

За поточними рахунками ФОП в національній валюті можна здійснювати всі види розрахунково-касових операцій, крім операцій, пов'язаних із власними потребами. Суб'єкти господарювання, які мають поточні рахунки в банках і зберігають на цих рахунках кошти, можуть здійснювати розрахунки за своїми грошовими зобов'язаннями, що виникають у господарських відносинах, у безготівковій формі, а також у готівковій формі відповідно до вимог та обмежень визначених Положенням про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженим постановою Правління НБУ від 29.12.2017 №148.

Чи справді ФОП мають перерахувати кошти з рахунку ФОП на власний поточний рахунок фізичної особи, відкритий для власних потреб?

Так. За поточними рахунками в національній валюті фізичних осіб-підприємців і фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюються всі види розрахунково-касових операцій, крім операцій пов’язаних із власними потребами. Кошти з рахунку ФОП на рахунок для власних потреб перераховуються після підтвердження про сплату податків та зборів або відсутність заборгованості за ними.

Чи може ФОП використовувати кошти з бізнес рахунку для власних потреб?

Для ФОП діють норми щодо здійснення всіх видів розрахунково-касових операцій відповідно до договору та вимог законодавства. ФОП може витрачати кошти з "підприємницького" рахунку лише для здійснення підприємницької / незалежної професійної діяльності. Водночас після сплати всіх податків та зборів вони мають право перерахувати кошти з поточного рахунку, відкритого для здійснення підприємницької / незалежної професійної діяльності, на поточний рахунок, відкритий цією особою для власних потреб.

Що таке Банківський Рахунок?

Банківський рахунок (bank accounts) – рахунок, на якому обліковуються власні кошти, вимоги, зобов’язання банку стосовно його клієнтів і контрагентів і який дає можливість здійснювати переказ коштів за допомогою банківських платіжних інструментів. До системи Банківського рахунку для грошового обороту належать такі рахунки: кореспондентські; поточні (поточний з овердрафтом, поточні рахунки типу «Н», «П», карткові рахунки, поточні рахунки виборчих фондів); вкладні (депозитні), кредитні (позичкові), розподільчі тощо. Зазначені рахунки відкриваються юридичним та фізичним особам на умовах, викладених в Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах. Банківський рахунок є бухгалтерським документом банку, в якому обліковується рух коштів клієнта банку. За своїм економічним змістом Банківський рахунок є обліковою одиницею, яка використовується банками з метою обліку прав грошових вимог клієнта до банку, що виникають з договору банківсь­кого рахунка, а також для обліку виконання банківських операцій, які здійснюються відповідно до виду Банківського рахунку. Банківський рахунок відкриваються банком клієнтові на підставі договору банківського рахунку на умовах, погоджених сторонами. Відповідно до договору банк зобов’язаний: 1) здійснювати для клієнта операції, передбачені для рахунків даного виду; 2) зарахувати грошові кошти, що надійшли на рахунок клієнта, в день надходження до банку відповідного платіжного інструмента; 3) за розпорядженням клієнта видати або перерахувати з його рахунка грошові кошти в день надходження до банку відповідного платіжного інструмента. Згідно з договором Банківського рахунку клієнт зобов’язаний сплатити банку плату за виконання відповідних операцій. За користування грошовими коштами, що знаходяться на рахунку клієнта, банк може сплачувати проценти, сума яких зараховується на рахунок.